Článek pro Etriatlon

18.01.2011 19:28

 

Holka z Jizerských hor měla skvělou sezónu

17.01.2011 - Lukáš Slatinský
Petra Kuříková zažila v minulém roce nejúspěšnější sezónu, kdy se blýskla i 3.místem na ME v duatlonu. Právě běh patří k její nejsilnější disciplíně, ale ve vodě se jí daří posouvat výkonnost výše a výše. Nyní má před sebou první sezónu v K23 a k tréninku přistupuje velmi zodpovědně.



Petro, jak hodnotíš své výkony v sezóně 2010?
Sezóna 2010 pro mě byla zatím tou nejúspěšnější. Vyhrála jsem celkové pořadí ČP v triatlonu, díky sportu jsem procestovala kousek světa  Nancy, Athlone, Braunschweig, Budapešť, Dubaj. Největší radost mám z 3. místa na ME v duatlonu ve Francii a z 1.místa z MS v biathle v Dubaji.
Naopak nejvíce mě zklamal můj výsledek na MS v triatlonu v Budapešti, které se konalo v září. Pro tento závod jsem se vzdala účasti na MS v duatlonu, které se konalo právě týden před Budapeští, abych v Budapešti zajela co nejlepší výsledek. Nakonec jsem skončila na 43. místě.

Jak  sis užila soustředění s tvými reprezentačními kolegy na Srní? Kolik jsi toho stihla odtrénovat?
Soustředění v Srní bylo natolik bezvadné, že se mi ani nechtělo jet domů. Bazén s párou a saunou přímo na hotelu a lyžařské tratě v srdci šumavské přírody. Kolektiv lidí byl také vynikající, jelikož jsme byly pouze 3 holky mezi 15 chlapy. Prostě si nebylo na co stěžovat… Dále si velmi cením toho, že jsem mohla trénovat pod vedením seniorské reprezentace. Od letošního roku patřím do kategorie K23 a měla bych si zvykat na objemnější tréninky, které jsem se právě v Srní snažila zvládat. Během týdenního soustředění jsme zhruba stihli naplavat 32km, odběhat 58km a na běžkách 115km.


Předpokládám, že máš kladný vztah k běžkám. Sledovala jsi Tour de Ski?
Jelikož jsem „holka z Jizerských hor“, běžky mi určitě nevadí a mám je ráda. Tour de Ski jsem okrajově sledovala. Finále samotného závodu probíhalo zrovna, když už jsem byla na Srní. Díky velkému zájmu o Tour  nám trenéři upravili tréninky tak, že jsme o brutální výjezd na sjezdovku nepřišli :)

 V loňské sezóně bylo znát zlepšení ve vodě a svou výkonnost si skvěle prodávala v závodech? Souhlasíš se mnou? Jak se ti daří dále pracovat na zlepšení plavecké výkonnosti?
Ve vodě jsem se určitě zlepšila, což mě o to víc motivovalo k dalšímu posunu. Od září jsem se přidala k jabloneckým plavcům pod vedením Štěpána Matka a moje výkonnost stoupla opět o něco výš. Nejvíce mi pomohla celková změna motivů plaveckých tréninků.

Kolik plaveckých tréninků do týdne absolvuješ?
Plavání je úvodní disciplinou triatlonu a proto se mu věnuji ze všeho nejvíce. Průměrně absolvuji 5 plaveckých tréninků za týden.
 
Zařazuješ do tréninku i trenažér nebo spinning?
I když mám kolo nejméně ráda, nesmím na něj zapomínat. Na ergáči se snažím jezdit alespoň jedenkrát týdně.

A jak trénuješ v tomto zimním období běh? Absolvuješ i tréninky na dráze?
Jak už jsem říkala přes zimu trávím nejvíce času v bazéně a dále musím chodit do školy. Na běh už moc času nezbývá. Zaběhat si jdu dvakrát týdně. Jednu jednotku tvoří souvislý běh a druhou jednotku tvoří kvalitní trénink na dráze. V Jablonci mám ideální podmínky, protože můžu využívat 300m dlouhý atl. ovál v kryté hale.

Prozradíš nějaký drsný motiv z posledních dní :)?
Spolu s mým novým sparing partnerem Dušanem Podroužkem jsem nedávno odběhala 8 x 1km za 3:45 I 4min. Spolupráce s ním si moc vážím, protože ve dvou se to zvládá mnohem lépe. Dušane děkuju :)

Přemýšlela jsi již nad sezónou v roce 2011? Co budou tvé hlavní vrcholy? Zúčastníš se i duatlonových šampionátů?
Mým předsevzetím do roku 2011 je zvládnout maturitu a přijetí na VŠ. Dále mě v příštím roce čeká přechod z juniorských tratí na tratě elitní dvojnásobné (1,54010km), se kterými se budu snažit vyrovnat. Podepsala jsem smlouvu s francouzským týmem Toc Cesson Sevigne, za který bych měla startovat ve francouzské triatlonové a duatlonové lize. Doufám, že zde nasbírám zkušenosti, které pak budu moci uplatnit ve velkých závodech.







Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.