Mini reportáže z květnových závodů

25.05.2011 10:48

Letošní květen je pro mě maturitním měsícem a proto je vše o něco náročnější. I přesto jsem se rozhodla vyrazit na několik závodů. Jako první byl 8.5. duatlon v Lievinu ve Francii v dresu teamu TRI OLYMPIQUE CLUB CESSONNAIS, s kterým jsem na letošní sezónu podepsala smlouvu. V rámci úspory času jsem zvolila leteckou přepravu Praha-Paříž, kde jsem se připojila ke zbytku teamu a s ním dorazila do místa závodu. V družstvu máme silného lídra, letošní evropskou mistryni v duatlonu Sandru Levenz. Byla jsem zvědavá, jak si povedu v silné konkurenci. Neznámou pro mne bylo i zapůjčené kolo, které mi zajistil klub. Létat bez kola je přece jen jednodušší. Samotný závod byl skutečně kvapík. Rychlá úvodní pětka v terénu (18:30) mi vzala celkem hodně sil. Na kole i přes nefunkčnost jednoho převodu jsem se snažila udržet a zvolila těžší převody. Následek na sebe nenechal dlouho čekat. Už v depu jsem měla problém obout se díky křečím a závěrečný běh už nebyl žádná sláva. I přesto jsem doběhla v početném poli 50 závodnic na 16. místě. V soutěži týmů jsme skončili na druhém místě.

 

Na druhý závod v květnu jsme vyrazila 14.5. do Bíliny na Mistrovství ČR v běhu na 10 km. Přerušila jsem maturitní přípravu, zabalila tretry a vyrazila na nejtěžší dráhovou trať. Konkurence opět ta nejlepší jakou v Česku máme (Kamínková, Pecková, Sekyrová a další). Počasí nás také nešetřilo foukal silný vítr a bylo teplo, které přimělo pořadatele postavit improvizované stanoviště s vodou. V místě jsem se potkala s Tomášem Řenčem, který se na svůj závod pečlivě rozcvičoval. Tato trať na dráze byla pro mě premiérou. Favoritky po startovním výstřelu vyrazili v ostrém tempu dopředu. Mně se do sedmého kilometru běželo celkem dobře. Poté se začalo projevovat vyčerpání. Už jsem nebyla schopná sledovat kolik kol mám do cíle. S přesvědčením, že už vbíhám do posledního kola, jsem začala finišovat. Bohužel jsem však měla před sebou ještě další 3 kola. Můj předčasný finiš mi sebral mnoho fyzických i psychických sil. Do cíle jsem tedy doběhla na 8. místě v čase 39:07.62 min.

 

Dne 21.5. se konalo 1.kolo extraligy atletických družstev v Ostravě – Vítkovicích. Zvolila jsem kombinaci tratí 800m, 1500m a štafeta na 4x400m. Na atletiku se nijak nespecializuji, ale každý start na takových tratích je pro mě dobrým testem rychlosti. Cílem bylo jako obvykle běžet co možná nejrychleji. Tento přístup je v letošním roce o to důležitější, protože se v hodnocení družstev nesčítají body za umístění v jednotlivých disciplínách, ale dle Maďarských tabulek se hodnotí kvalita výkonu. Počasí bylo opět letní, tedy teplo. Běh na 800m byl více než vydařený. Osobní rekord 2:13,82 obohacený vysokým počtem bodů. Kdežto běh na 1500m už byl tak trochu trápením - 4:42.00.

Po návratu z Ostravy jsem zase zasedla k učení a snažím se připravit na maturitu.

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.